Android | Animasyon "Her" Cihazda Çalışmıyor
Merhabalar. Android Studio üzerinden bir uygulama geliştirmekteyim. Veri alışverişi ile alakalı olduğu için roket-Dünya-uzay üçlüsüyle oyun görünümlü bir dizayn konseptini sağladım. Fakat yaptığım animasyonun her cihazda çalışmadığını fark ettim. 4 farklı emülatörde problemsiz, 4 gerçek cihazdanın da 2 sinde problem çıktı. Animasyon başlamadan bitiyor. Alternatifler oluşturdum fakat yavaş çalışıyor ve hoş gözükmüyor. Olay şöyle; arkaplanda bir scrollview var, (custom). Bu scroll en aşağıda başlıyor ve yukarıya doğru çıkıyor. Bu sırada roket de dünyanın tam üzerinde duruyor. Roketi fırlatmak için
1) Value Animator ile setY yaptırıyorum, olmuyor (çalışmayan cihazlarda, yoksa diğerleri problemsiz).
2) Translate Animation ile direkt hedefe gönderiyorum, olmuyor.
3) Timer ile her milisaniyede setY yaptırıyorum. Oluyor fakat durgun ve kasma belirtileri gösteriyor.
ValueAnimator un olması tercih çünkü
setInterpolator(new FastOutSlowInInterpolator()); ile aniden kalkıp yavaşça bitmesini sağlıyorum. Kodlar şunlar;
void RoketiFirlat(int tur)
{
final float RoketY = Roket.getY();
final float RoketYSon = DunyaUstu.getBottom() - DunyaUstu.getBottom() / 2;
Log.d("slide", "Roket Y Son=" + RoketYSon);
if (tur == 1)
{
Animation roketGonder = new TranslateAnimation(0, 0, RoketY, RoketYSon);
Log.d("slide", RoketY + "\n" + RoketYSon);
roketGonder.setZAdjustment(Animation.ZORDER_TOP);
roketGonder.setDuration(5000);
Roket.startAnimation(roketGonder);
}
if (tur == 2)
{
Roket.post(new Runnable()
{
@Override
public void run()
{
Log.d("slide", "Roket Y=" + RoketY + "\n Baslik Top=" + RoketYSon);
if (Build.VERSION.SDK_INT >= Build.VERSION_CODES.HONEYCOMB)
{
ValueAnimator hareketEtRoket = ValueAnimator.ofFloat(RoketY, RoketYSon);
hareketEtRoket.setDuration(5000);
hareketEtRoket.setInterpolator(new FastOutSlowInInterpolator());
hareketEtRoket.addListener(new Animator.AnimatorListener()
{
@Override
public void onAnimationStart(Animator animation)
{
Arkaplan.setEnableScrolling(false);
}
@Override
public void onAnimationEnd(Animator animation)
{
Arkaplan.setEnableScrolling(false);
}
@Override
public void onAnimationCancel(Animator animation)
{
}
@Override
public void onAnimationRepeat(Animator animation)
{
}
});
hareketEtRoket.addUpdateListener(new ValueAnimator.AnimatorUpdateListener()
{
@Override
public void onAnimationUpdate(ValueAnimator animation)
{
float nere = (float) animation.getAnimatedValue();
Roket.setY(nere);
}
});
hareketEtRoket.start();
}
else
{
Log.d("slide", "Animasyon Otomatik Olarak Bitti");
Roket.setY(RoketYSon);
}
}
});
}
if (tur == 3)
{
final Timer scrollRoket = new Timer();
roketSuan = (int) Roket.getY();
scrollRoket.scheduleAtFixedRate(new TimerTask()
{
@Override
public void run()
{
Roket.setY(roketSuan);
roketSuan--;
if (Roket.getY() <= RoketYSon)
{
scrollRoket.cancel();
}
}
}, 0, 1);
}
}
Handlerlar, UI Thread, Z adjustment gibi farklı çözümler denedim fakat bir türlü olmadı. Ayriyeten 11 API üstü bütün cihazlar, yani son else ten dolayı değil zira oraya koyduğum bir Log u görmüyor. Kaldı ki "aniamsyon bitince" kısmını görüp çalıştırıyor. Sadece görüntü yok yani. Aynısı Arkaplan tanımlı ScrollView için de geçerli Onda da Value Animator ve Timer kullanıyorum. Yine sadece Timer çalışıyor. Gözümden kaçırdığım bir şey mi var acaba? Cevaplarınızı bekliyorum, şimdiden teşekkürler